Od początku września 2017 (dla wybranych kont testowych funkcja dostępna było już od maja) w nowy sposób dla wszystkich kont będą śledzone konwersje przy pomocy automatycznego tagowania tzw. GCLID {identyfikator kliknięcia}.
Przy włączonej funkcji automatycznego tagowania na koncie AdWords i Taga {znacznika} Google Analytics w witrynie, przechowywany będzie GCLID rejestrujący kliknięcie reklamy w nowym pliku cookie Google Analytics w domenie witryny. W przypadku połączonych kont AdWords i Google Analytics, Tag śledzenia konwersji AdWords będzie mógł używać GCLID z pliku cookie Analyticsa.
Aby skorzystać z tej metody śledzenia należy:
– Włączyć automatyczne tagowanie na wszystkich kontach AdWords,
– Połączyć usługę Analytics z kontem AdWords, do którego należą konwersje w witrynie.
Druga ważna zmiana dotycząca konwersji (do tej pory trzeba było to robić samodzielnie), to oszacowania konwersji, których nie mogliśmy zmierzyć. Aby wygenerować te konwersje, AdWords będzie używać aktualnych i historycznych danych. Te dodatkowe szacunkowe dane będą dostępne tylko w przypadku konwersji po kliknięciu na tym samym urządzeniu w wyszukiwarce Google i reklam PLA {Zakupy Google}. Nie będą one dostępne w przypadku innych reklam (typu: display, wideo, AdSense) oraz w przypadku konwersji po wyświetleniu czy konwersji na różnych urządzeniach.
Niezależnie od tych zmian program AdWords będzie uwzględniał inne konwersje użytkowników na dotychczasowych zasadach.
Po zmianach Google oferuje także nową politykę prywatności. Gdy z tych nowinek skorzystamy powinniśmy także zweryfikować swoje zapisy w polityce prywatności.