Przejdź do treści

Nowa wersja Google Search Console (beta)

  • przez
Nowy panel Search Console

  Po wielu dużych zmianach w panelach zarządzania usługami Google, przyszła i pora na Search Console. Można powiedzieć, że naprawdę przez wiele lat się tam niewiele działo, może po za zmianą nazwy z Google Webmaster Tools na Search Console. A jeżeli już jakieś zmiany były to bardziej na minus niż na plus – znajdowało się tam coraz mniej przydatnych informacji dla właścicieli stron.

  Pierwsze moje wrażenie, po zobaczeniu nowego panelu, takie, jak swego czasu po zobaczeniu Google Adwords (beta*), czyli bardzo duża zmiana – analogia pełna, można powiedzieć. Z tym, że tutaj, opcji dużo mniej, więc nie odczułem efektu zagubienia, jaki można było poczuć w AdWords (beta*).

  W tym momencie mamy do wyboru w głównym menu tylko 2 istotne opcje, czyli „Mapy witryn” oraz „Stan”, gdzie można sprawdzić, które strony są zaindeksowane, jakie zawierają błędy i jak je naprawić oraz trend i ulepszenia. W porównaniu do wersji aktualnej to duży minimalizm, co do menu – jednak ponieważ to beta*, finalnie można spodziewać się więcej opcji. Funkcjonalnie jednak, wygląda to znacznie lepiej.
W menu głównym mamy jeszcze opcje: „Pomoc”, „Wyślij opinię” i „Przejdź do starej wersji”.

  Najważniejszą jednak zmianą jest to, że możemy teraz monitorować popularność witryny w wyszukiwarce Google na podstawie danych z 16 miesięcy (i porównywać dane rok do roku). W starej wersji można zobaczyć maksymalnie poprzednie 90 dni. To nowość godna podkreślenia i spełnienie oczekiwań wielu specjalistów SEO.   {… i właśnie to było głównym powodem powstania tego wpisu}

  Nie wiem do jak szerokiego grona ta nowa wersja trafiła, jednak biorąc pod uwagę dane historyczne – najdalej za rok czasu, wszyscy już będę mogli lub nawet musieli z niej korzystać. Prawdopodobnie nie będą równolegle funkcjonowały dwie wersje nowa i stara, gdyż nie ma tutaj opcji nie oczywistych i zmiana jest głównie wizualna, która wiąże się przede wszystkim z przystosowaniem panelu do urządzeń mobilnych, tak jak już to miało miejsce m.in. dla Analytics i AdWords.

* – wersja beta – tak nazywamy testową, już prawie finalną wersję oprogramowania, która zostaje udostępniona do szerszych testów, często użytkownikom końcowym.

Tekst: Tomasz Korona
16.01.2018
error: