Koniec personalizacji wyników wyszukiwania w Google

Google zaprzestało stosowania i prezentowania użytkownikom spersonalizowanych wyników wyszukiwania (grudzień 2015).

To bardzo istotna zmiana, szczególnie z punktu widzenia nie uczciwych firm pozycjonerskich, żerujących na nie wiedzy klientów i wręcz sugerowanie im sprawdzanie pozycji własnych stron na np. wykupione słowa kluczowe (zasadniczo należało to odradzać i wyjaśniać dlaczego nie należy tego robić – tak samo jest przy reklamach typu AdWords, gdzie klienci, często tylko z samej ciekawości sprawdzają swoje reklamy … w konsekwencji często można otrzymać mało wiarygodne lub wręcz przekłamane wyniki analizy statystycznej dotyczącej, np. zachowania klientów sklepu, szczególnie przy małym ruchu, co w dalszej kolejności może prowadzić do błędnej interpretacji otrzymanych wyników analitycznych, jak i wdrażanych zmian).

Wyniki spersonalizowane polegały m.in. na tym, że zawsze na wyższej pozycji widzieliśmy już strony wcześniej odwiedzone (teraz będzie tak tylko, gdy jesteśmy zalogowani do jakiejkolwiek usługi Google) – czyli im częściej szukaliśmy jakiejś strony po konkretnej frazie tym widzieliśmy ją wyżej (czytaj: przede wszystkim własną stronę) … i płaciliśmy jednocześnie za takie wyszukiwanie drożej …
… więcej o potencjalnie nieuczciwych praktykach związanych z SEO znajdziesz w tym artykule.

Tekst: Tomasz Korona

Nie można dodawać komentarzy.

© 2014 - 2018 Tomasz Korona