Audyt

Audyt jest wstępem do optymalizacji stron internetowych, obejmuje szczegółową analizę elementów składowych. Ma na celu odnalezienie słabych punktów i wskazanie ich.


Audyt może obejmować następujące zagadnienia:

○ Określenie zgodności ze standardami sieciowymi W3C

○ Zbadanie kondycji witryny (błędów indeksowania, stanu indeksowania, podatności na złośliwe oprogramowanie, szybkości działania)

○ Sprawdzenie podstaw bezpieczeństwa witryny

○ Test szybkości ładowania (PageSpeed dla komputerów i urządzeń mobilnych)

○ Subiektywna ocena UX (User Experience*)

○ Działanie i spójność nawigacji (w różnych typach wyszukiwarek za pomocą różnych urządzeń oraz różnych systemów operacyjnych, m.in. sprawdzenie działania responsywności)

○ Ocena działania niektórych elementów witryny (wyszukiwarek, formularzy, stron błędów, skryptów…itp)

○ Analiza wybranych elementów z zakresu SEO (m.in. słowa kluczowe w treści serwisu – zbadanie trafności, najczęstsze zapytania, najpopularniejsze podstrony)

○ Zweryfikowanie występowania wewnętrznych duplikatów

* User experience (ang. „doświadczenie użytkownika”) – termin opisujący całość wrażeń jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu interaktywnego. W kontekście interakcji człowiek-komputer stosowane było już w latach 70-tych XX wieku

Podstawowy audyt SEO wykonywany jest bezpłatnie (w oparciu o własne procedury analizy kodu). Poniżej przykładowe odnośniki do wykonania niektórych testów online (wybór przykładowy, kolejność przypadkowa):

w3c.org
gtmetrix.com
website-test.org
loadimpact.com
webpagetest.org
ping-test
tools.pingdom.com
moz.com
bing.pl/webmaster
google.pl/webmasters
pagespeed insight
pagespeed module


Poniżej obrazek prezentujący poprawę szybkości ładowania strony w sieci mobilnej 3G, po wykonaniu jednej z optymalizacji.

 

 

Tekst: Tomasz Korona
02.2014

Nie można dodawać komentarzy.

© 2014 - 2018 Tomasz Korona