Przejdź do treści

Ads (wcześniej zwane AdWords)

  • przez
reklama adwords

Formularz zamówienia reklamy – zaproponuj treść – obejrzyj wizualizację.

Aktualnie jednym z lepszych sposobów, dotarcia do klientów w sieci internetowej, są wyszukiwarki internetowe, które odpowiadają na miliony zapytań dziennie. Dlatego też reklama w wyszukiwarce jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów, gdyż szukający (korzystający z wyszukiwarki) dostaje bardzo dokładną podpowiedź w formie reklamy – na temat, który go interesuje.

Polska jest obecnie i będzie przez najbliższe lata bardzo dynamicznie rozwijającym się rynkiem handlu internetowego – coraz więcej firm w coraz większym stopniu przenosi handel do sieci – przyrost wynosi kilkadziesiąt procent rocznie. Dlatego warto się wyróżnić i być o krok przed konkurencją.

Także w coraz większym stopniu poszukiwanie informacji o otaczającej nas rzeczywistości odbywa się za pomocą urządzeń podłączonych do globalnej sieci. Coraz powszechniejszy dostęp do telefonów multimedialnych (tzw. smartfonów), tabletów oraz innych urządzeń, które też w coraz większym stopniu posiadają zintegrowane funkcje wykorzystujące łączność z siecią, np. kamery, aparaty fotograficzne, nawigacje gps, telewizory, a nawet lodówki czy inne sprzęty kuchenne, przy pomocy których możemy, np. poszukać przepisów kuchennych bezpośrednio przy pomocy wyszukiwarki urządzenia przeznaczonego do przygotowania potrawy (dobrymi przykładami są tutaj piekarniki i kuchnie mikrofalowe).

Informacja znajdująca się w sieci jest coraz bardziej istotna z punktu widzenia każdej firmy, która jest zainteresowana oferowaniem swoich produktów i usług, gdyż w coraz większym stopniu poszukiwanie informacji odbywa się właśnie tylko za pomocą wyszukiwarek internetowych.

W odwrocie są tradycyjne do niedawna źródła informacji tego typu. Mało kto korzysta już z książek telefonicznych, ogłoszeń w gazetach, czy nawet drukowanych gazetek i ulotek reklamowych różnego typu … bo po co gromadzić jakieś dodatkowe, zajmujące miejsce rzeczy, jak nawet za pomocą prostego telefonu z dostępem do internetu możemy takie informacje uzyskać natychmiast bez zbędnego wysiłku, wpisując w zapytaniu dokładnie to czego szukamy … i otrzymać natychmiast interesującą nas odpowiedź, z cenami i często też z opiniami na dany temat.

Wynika z tego jasno, że ten trend będzie się nasilał i nie należy go w żadnym stopniu lekceważyć – co jednak się zdarza … najprostszym i najszybszym sposobem w nadrobieniu tego zaniedbania mogą właśnie być reklamy typu kontekstowego emitowane w wyszukiwarkach (tzw. adwords, adkontekst, doubleclick, admob, itp.)

Jeżeli już zdecydujemy się na pokazanie w wyszukiwarkach, bardzo ważne jest odpowiednie skonfigurowanie Kampanii Reklamowych oraz ich personalizacja i pokierowanie na odpowiednie lokalizacje i grupy docelowe, co będzie miało bezpośrednie przełożenie na ich skuteczność i sens ekonomiczny i/lub marketingowy.

Jak program reklamowy może pomóc w rozwoju Twojej firmy?

Przejdźmy do kilku ważnych kwestii dotyczących reklam w wyszukiwarkach – Google AdWords. Aby zrozumieć, jak działa ten program, trzeba poznać jego podstawowe elementy, tj. Słowa kluczowe, Miejsca docelowe, Ranking reklamy, Stawki i Wynik jakości  … lub zlecić te kwestie specjaliście z certyfikatem … jeżeli nie chcesz, to poniżej krótkie objaśnienia:

Słowa kluczowe – to wybrane przez Ciebie wyrazy lub wyrażenia, które mogą powodować wyświetlanie reklam w wyszukiwarce lub w innych witrynach.

Miejsca docelowe – Algorytm wyświetlania reklam może automatycznie wybierać miejsca dla Twoich reklam, dopasowując słowa kluczowe do treści witryn w sieci reklamowej. Możesz też wybierać je samodzielnie. Dla każdego miejsca docelowego możesz określić stawki i wybrać witryny, w których Twoje reklamy mogą być wyświetlane.

Ranking reklamy – zależy od wysokości stawki (ile możesz lub chcesz przeznaczyć na reklamy) oraz Wyniku jakości (miara jakości reklam, słów kluczowych i witryny). Równanie rankingu reklamy może się różnić w zależności od tego, gdzie jest wyświetlana Twoja reklama, oraz od typu kierowania, jednak zawsze zawiera ono stawkę i Wynik Jakości.

Wynik jakości – przykład – W przypadku reklam kierowanych na miejsca docelowe w sieci reklamowej AdWords przy użyciu stawki kosztu tysiąca wyświetleń (CPM) Wynik Jakości opiera się po prostu na jakości strony docelowej.

Stawka – zawsze płacisz najniższą możliwą kwotę za najlepszą pozycję, na jaką pozwala Twój Wynik Jakości i Twoja stawka. Aby określić tę kwotę, Google bierze pod uwagę ranking reklamy wyświetlanej na następnej pozycji (np. w przypadku reklam wyświetlanych na stronie wyszukiwania Google byłaby to pozycja pod Twoją reklamą) i nalicza najniższą kwotę stawki konieczną do jego przekroczenia, zaokrąglając do pełnych groszy.

Użytkownicy szukający czegoś w Wyszukiwarce widzą dwa rodzaje wyników: wyniki wyszukiwania i Reklamy AdWords (linki sponsorowane). Wyniki wyszukiwania mają postać linków (odnośników) na stronach wyników wyszukiwania i nie są częścią Kampanii Reklamowych. Reklamy tekstowe AdWords są oznaczone pomarańczową ikoną {obecnie zieloną} „Reklama” lub „Reklamy” i pojawiają się w różnych miejscach (patrz przykład poniżej – Reklamy zostały zaznaczone czerwonymi ramkami) obok bezpłatnych wyników wyszukiwania. Natomiast Reklamy z listą produktów – wyświetlają link do produktów na sprzedaż. Są one oznaczone jako „Sponsorowane”.

Okno bezpłatnych wyników wyszukiwania i oznaczone reklamy w czerwonych ramkach

Zaprezentowany na obrazku przykład wyszukiwania dotyczy frazy „sklep agd warszawa” – w przypadku innych fraz ilość Reklam jak i ich rozmieszczenie może być nieco inne, może też ich nie być w ogóle, np. jeżeli na wpisaną frazę (słowo kluczowe) nikt nie chce się reklamować i za to nie zapłacił.

Jeżeli chciałbyś umieścić swoją reklamę z linkiem do swojej strony (produktu, towaru lub usługi) to w tym celu należy skorzystać z programu reklamowego AdWords.

 

Wideo >>> Konferencja Google Partners Connect o AdWords

Informacja o Google AdWords – współpraca z partnerem zewnętrznym

 

Tekst: Tomasz Korona
02.2014
error: