Bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń

Dla właścicieli stron internetowych (a szczególnie sklepów online) jest to jeden z ważniejszych wskaźników.

Czym jest współczynnik odrzuceń?

Mówiąc najprościej strona jest odrzucona jeżeli odwiedzający witrynę zobaczył jedynie jedną stronę, po czym opuścił serwis (tzw. wizyta jednoodsłonowa).
O ile w przypadku niektórych witryn nie będzie to nic nadzwyczajnego, np. w przypadku gdy ktoś wchodzi na stronę / podstronę przeczytać konkretny artykuł – wtedy istotny może być czas tej wizyty (lub inna pożądana konwersja).

Natomiast w przypadku sklepów internetowych, szczególnie mocno rozbudowanych, wysoka wartość tego współczynnika może już niestety świadczyć o poważniejszych problemach, różnego rodzaju: od czysto technicznych (np. brak responsywności) po przez niewłaściwe dopasowanie treści aż do złego dopasowania źródeł pozyskiwania ruchu (np. linki niskiej jakości ze śmieciowych zapleczy SEO).

Jeżeli z jakiegoś źródła bounce rate wynosi ponad 90% to z pewnością wymaga to dodatkowej analizy i wprowadzenia zmian. Dla sklepów internetowych wskaźnik odrzuceń powinien być jak najniższy i przy dobrym wypozycjonowaniu nie powinien przekraczać nigdy 60%.

Tekst: Tomasz Korona

Nie można dodawać komentarzy.

© 2014 - 2018 Tomasz Korona